The Jane

Ungefär ett år sedan fick jag en länk skickad till mig. Nej, det är inget snuskigt. Eller typ inte...
Kortfilmer är egentligen inte min grej. Jag menar, om något nu verkligen är bra kommer jag garanterat vilja ha mer än femton minuter - allt annat är...otillfredställande. Det är som att ta en klunk från ett glas riktigt utsökt vin och när man laddar för nästa smutt har någon oförskämd människa utan något som helst sinne för gränser gått förbi och svept hela glaset. Och han har dessutom snott flaskan. Man vill liksom bara.... gaahhh! Du vet.
 
Är filmen däremot dålig vill man ändå inte se den. Som No country for old men. Jag vet jag vet. Oscarvinnare. Anses vara fantastisk. Men ska man vara helt ärlig är det bara en man som springer runt i öknen och efter tio minuter kunde jag känna mitt liv passera. Det är inte direkt vad som kännetecknar en bra film.
 
Hur som helst. Den här filmen faller inte under någon av ovannämnda scenarier. Det är en perfekt lagom fylld glas med kryddigt rött vin. Avsmakad i  den för mig perfekta miljön - New York.
 
Släpps på UCB Comedy den 13 april. Spana in trailern här:
 
http://thelaughbutton.com/news/ucb-comedy-presents-jane-coming-vimeo/ 
 
It was a year ago when I had the link to a short film by Trevor Williams, sent to me. Now, short films aren't really my thing. I mean, if it really is good I am guaranteed going to want more than fifteen minutes of it. Anything else is... just not satisfying. It's sort of like having a sip of a glass with exceptionally delicious wine and just as you're getting ready for another sip, some random person with no sense of boundaries has passed and emptied the glass. And he stole the bottle too. Yes he. Making you just want to.... Arghh. You know.
 
Now if the movie is bad you don't want to see it anyways. Like No country for old men. I know I know. Oscar winner and all. Considered to be amazing, life changing. But if we're being honest, it's a man running around in the desert and ten minutes in I could feel my life passing. Not really the signature of a good movie.
 
Anyways. This movie doesn't fall under any of those scenarios. It's just the perfect amount of spicy red wine. Poured and tasted in what is to me the perfect setting - New York.
The Jane - Ucb comedy - new York - short film - trevor williams