Våren på Drottninggatan

En och en halv månad senare har jag äntligen funnit en stund då jag kan skriva det här inlägget.

Livet som en av två Queens of the night på hotellet lokaliserat mellan terminal 5 och 4 i Skycity tog slut. Med lite över två hela veckors vila inplanerat innan det var dags att bläddra till nästa kapitel i mitt liv blev jag förkyld. Och ingen fyra dagars förkylning, utan här pratar vi om åtta dagar spenderade i sängen utan att kunna röra på mig i vad jag misstänker var en bihåleinflammation (av erfarenhet) innan mina föräldrar fick nog. Vad var egentligen poängen med att bo så nära hem (blott två timmar) om jag inte kunde komma hem och bli ompysslad när jag var riktigt sjuk, resonerade de. Så den nionde dagen blev jag upphämtad av pappa och åkte hem till mamma och pappa.

Veckan därpå började jag min tredje praktik. Efter två inom det journalistiska fältet, först på en lokalredaktion och sedan på Damernas Värld började jag den 4 april på PR och kommunikationsbyrån som redan innan första intervjun hade fångat mitt intresse - Cohn&Wolfe.

När jag inte sugit åt mig inspiration på pinterest, läst bloggar skrivna av New York-bor och drömt om en roadtrip i USA – har jag jobbat med att komponera medielistor, medieutvärderingar, mediebearbetning och allt annat man gör som praktikant på en stor kommunikationsbyrå.

Den som har sökt jobb och varit på intervju efter intervju vet att det inte är ofta som det bara klickar. Som man ser sig om i receptionen, i väntan på att möta personen som ska ställa frågor och sedan bestämma om du är rätt person för dem, och bara känner att wow, jag vill verkligen vara här! Men så kändes det och det faktum att alla de människor jag träffade var trevligare än trevliga gjorde det bara ännu bättre.

En månad kvarstår och den kommer bestå av att ta in all information och all feedback jag bara kan, och ja, jag lovar att få in minst ett inlägg om vardagen på Cohn&Wolfe.

 

English:

One and a half month later I finally found some time to sit down and write about all that has happened after the end of life as one of two Queens of the night at the hotel found between terminal 5 and 4 inside Skycity. With just over two weeks of relaxing on the schedule before it was time to flip through to the next chapter of my life, I caught a cold. And we’re not talking of a four day cold here but of eight days spent in bed before my parents had enough. After all, what was the point of me living a mere two hours away if I didn’t come home when really ill. And so on the ninth day my dad came to take me home. I know – I have the best parents ever!

The following week was the first day of my third internship ever. After two of them being in the field of journalism, first at a local paper and the second at one of the country’s oldest fashion magazines, on the 4th of April I took the first steps into my very first PR and Communications agency which had been the subject of my fascination and interest long before my first interview.

- The subject being Cohn&Wolfe.

So. When not soaking up inspiration on Pinterest, reading blogs written by New Yorkers and dreaming of the next roadtrip to the US – I have been putting together lists of media, doing media evaluations and talking to more journalists that I can remember and doing everything that you do as an intern at in PR.

Anyone who has ever applied for a job and been to interview after interview knows that it is not often it just clicks. That you find yourself sitting in the reception, waiting to meet the person who is going to ask you questions and then decide if you are the right person for them, and feel wow, I really really want to be here! But that is exactly how it felt and the fact that everyone I met where beyond nice only confirmed what I already knew.

With one month left, I am counting on spending the remaining time taking in every piece of information and soaking up all the feedback I possibly can. And, of course, do my best to write at least one more entry about my days at Cohn&Wolfe.

CohnWolfe - Communication - Stockholm - kommunikation - pr - praktik