The West Coast - A quick getaway

Det är något fullständigt avslappnande med att se det svenska landskapet rusa förbi utanför tågfönstret. 

Att sedan smutta på ett glas rött medan man sakta bläddrar sig genom de sista sidorna på en bok är en kombination som är bättre än en timmeslång massage. Inte för att jag skulle säga nej till den sistnämnda utan kanske slänga in den i mixen. Massage på ett tåg, innan man går över till vinet och boken. En flicka måste ju drömma. 

Det var precis det jag har gjort de senaste tre timmarna på snabbtåget mot Göteborg. Inte massagen, men resten. 

Med resten av gänget tillbaka på kontoret efter semestrar fick jag två dagar ledigt och med lite strategi ramade de in helgen vilket blev perfekt för en mini-semester till västkuststaden Uddevalla. 

Trots min envishet att spendera några timmar om kvällarna med att skriva loss har det blivit sena kvällar på jobbet som bara följts av en snabbis förbi gymmet innan det varit att åka hem och lägga sig. 

Alltså, I love it! Men abstinensen efter bloggen är ju helt - sjuk! Vilket är varför jag trotsar släkt-trycket och sitter på Le CroissantGöteborgs Centralstation för en writing-session innan jag hoppar på tåget vidare. 

På jobbet är det i skrivande stund full fart med upptrapp inför nästa event och det kändes lite konstigt att lämna allt och bara ta det lugnt i ett par dagar. 

Igår kväll stannade jag och en kollega kvar några timmar efter de andra lämnat och allteftersom vi bollade frågor kring det stora eventet kände jag det där pirret - snart är det dags att bege sig ut! Gah!! Så kul! Till den som aldrig har jobbat på event GÖR DET! för jag kan säga att det finns inget roligare än se resultatet och köra snabba problemlösningar onsite efter flera veckor/månaders förarbete. <3 

Men (!) nu är det faktiskt vacay och jag med dessa ord ska fortsätta smutta på min något ljumma cappuccino och börja smutta på den där Nora Roberts boken jag köpte med mig från Pocket shop. Innan jag åker vidare till slutstoppet. 

 #KonstenAttNjuta 

 

English: 

There is something completely relaxing about watching the landscape rush by outside the train window. 

Add a glass of red wine to this while slowly flipping through the last paged of a book and you have a combination even better than an hour long massage. Not that I would for one minute say no to the latter but rather just throw it into the mix. Can you imagine? A massage on a moving train, before moving on to the wine and a book. Well a girl has to dream! 

That was exactly what I have spent the past three hours doing on the fast train to Gothenburgh. Not the massage bit but everything else.  

With the crew back in the office from the vacation season I got two days off and with some planning they were next to a weekend - resulting in a mini-trip to the west coast.

Despite my stubborn quest in spending a few hours each night writing, the hours staying late at work have only been followed by a quick run to the gym before bedtime. I mean, I love it! But the withdraw from the blog is insane! Which is why I am currently sitting at Le Croissant at Gothenburg Centralstation enjoying a writing session before catching the train. 

It is currently full speed ahead at work before the next event, so it felt odd to leave everything and just relax for a couple of days. 

Yesterday me and a colleague worked late and as we were throwing questions about the large event between us I felt that familiar feeling of butterflies - almost time to go onsite! GAH!! For those of you who have never worked an event DO IT, cause there is really nothing better than seeing the result and doing quick problem solving onsite after weeks/months of prep-work. <3 

But (!) now it is vacay after all and with those words I am going to continue to sip the cold cappuccino and start that Nora Roberts book I picked up from Pocket Shop.  

Before I head to my final destination. 

#TheArtOfEnjoying

 
 
 
Central station - Enjoying - Event planning - Events - Göteborg - Lifestyle - MCI - Sj - Stockholm - Train - nora roberts - reading - redwine