why so many women swipe left on Tinder

Utan att nämna några namn, eftersom jag lovade vännen att jag absolut inte skulle skriva det jag nu tänkte skriva, landade gårdagens middagsdejt högt på topp tio listan över riktigt trevliga middagar. Ja, jag för någon form av lista och nej den är inte nedskriven någonstans. Det är ju trots allt inte som min blacklist.


Det var inte den goda maten som gav dejten sin höga placering på topplistan utan istället var det som hände efter middagen. Det vill säga när vi båda hade slukat våra burgare från Vigårda och snabbt traskade över till Espresso House där det blev en kopp kaffe (för mig) och en kopp te (till henne). 

Där demonstrerade jag min starka övertalningsförmåga (eller kanske var det mitt oavbrutna tjat). Oavsett vilket så lyckades jag att efter en kort övertalningssession övertyga vännen att skaffa tinder. Tillsammans ställde vi in alla inställningar och sedan var det game on. I ungefär två timmar satt vi och svepte, främst till vänster och vi insåg ganska snart varför så många tjejer sveper till vänster i 80 % av fallen. 

För att extremt många killar ruskigt dåliga på att välja profilbilder. Antingen ser man inte personens ögon, vilket känns lite konstigt eller så får man inte se ansiktet överhuvudtaget vilket är mer än lite konstigt. Eller så får man aldrig ens se någon form av silhuett av personen utan bombarderas av bilder på fina vyer och katter, vilket om du inte själv inser det, är skummare än skumt. 

Dessutom är det ju högst attraktivt att se fem bilder på en kille som verkar hänga en väldigt massa på gymmet där han spenderar löjligt mycket tid med att dra upp tröjan och posera framför spegeln. (Notera sarkasmen). 

 
 
English:  

Without naming any names, since I promised my friend that I would definitely not write what I am going to write, last nights dinner date made it to the top ten list of really nice dinners. 

Yes, apparently I do have some form of list and no it is not written down anywhere. After all, it isn’t as if its my blacklist. Now that is written down. 

Now it wasn’t the quality of the food that gave this date the high ranking scores but rather what happened after dinner. That is after we had devoured our burgers and moved on to the coffeeshop next door. Where for the record, I had a cortado and she a cup of tea. 

Once seated I demonstrated my great powers of persuasion and managed to persuade her to finally get Tinder. We quickly adjusted the settings and it was game on. We sat and for close to two hours we sat and swiped, mostly to the left. And we quickly realized why so many girls do just that. That is why they swipe to the left about 80 percent of the time. 

It is because so many guys are ridiculously bad at choosing profile pictures. Either their eyes are covered by sunglasses, which is sort of odd or you don’t get to see the other persons face which is a bit suspicious. Or you never even get to see any form of silhuett of the other person at all but are instead bombarded with pictures of nice scenery and kittens. Which incase you don’t realize it yourself is stranger than strange.

On a final note it is extremely attractive to watch five pictures of a overly muscular guy who seems to spend an awful lot of time at the gym and most of those hours in front of the mirror posing with his shirt pulled up. (Note the sarcasm). 

 
Stockholm - blacklist - burgers - tinder - vigårda
1
Days by Johanna

Är glad för slippa tinder haha! :)

Ja visst är det typsikt allt kommer på samma gång, men nu hoppas jag att vi klarat av alla sjukor för 2017 och får hålla oss friska! :)