Happy Faux-New Years Eve

Den 31 december firades nyåret in med ett ganska stort och något stökigt kalas med familjen, släkten och några vänner som räknas till den förlängda släkten. Det var kul. Jättetrevligt. Det var en massa mat, en del dansande och möten med släktingar som man träffar kanske två gånger om året. 

 Och jag hade på mig en av mina kjolar vars längd är anpassat för familjetillställningar… 

Det är väldigt få av mina kjolar och klänningar vars längd är praktiska för familjeträffar. Vilket kanske säger något? Kanske att jag borde handla fler kjolar, eller att min garderob avråder mig från alltför hög dos av familjeträffar… Oavsett vilket var nyåret trevligt. Men när man närmar sig slutet av ett år som har varit betydligt tuffare än många tidigare, och hälften av dig längtar tills det är över och den andra hälften önskar att du kunde få en do-over, är det svårt att njuta. 

Därför har jag arrangerat mitt alldeles egna Faux-Nyårsafton. 

Inatt, vid midnatt, inviger jag officiellt det nya året med lite bubbel och i sällskap av Modern Family, och firar att 2017. 

Bäst att det blir ett bättre år än 2016. Det är allt jag säger. Gott nytt år! 


 

On the 31st of december we celebrated the new year with a big new years eve together with the family. All of them. And it was great. Yep, a lot of fun. It was! There was a lot of food, as there always is when Iranians get together, there was some dancing and of course meeting those relatives whom you meet once perhaps twice a year. 

 And, I wore one of my skirts with a length suitable for family occasions.. Very few of my skirts lengths are practical for family get togethers. Which might say something, right? 

Perhaps it is that I should go shopping for more skirts, or my closet is protecting me from getting too big a dose of family interaction… Regardless of which, the new years was pleasant. But when you’re reaching the end of a year that has been particularly tough and when one part of you can’t wait for the stupid year to be over and the other half wishes you could turn back time and have a do-over, it’s difficult to enjoy. 

 Which is why I have arranged my very own Faux-New Years Eve. 

Tonight, at the strike of midnight, I officially declare the new year open. With some tasty bubbly and in the company of Modern Family. 

This better be a better year than the previous one. That’s all I’m saying. 

 

P.S Yes. I am strategically beginning the New Year with a threat!

2017 - Celebration - Champagne - Gävle - Modern family - family - new years eve