Work haze

Fråga inte ens vad som hände förra veckan. För tydligen har jag kommit till punkten då jag knappt ihåg vad jag gjorde igår. Det var när en kollega frågade om jag hade kul igår och jag inte kunde komma på vad jag gjorde eller ens vilken dag det var, som jag blev medveten om min plötsliga brist på korttidsminne. 

Den senaste veckan har varit en dimma av jobb, jobb och en löjligt liten mängd solsken. Fördelarna med den svenska sommaren, eller hur? Jag måste däremot säga utan sarkasmen som i mitt huvud genomsyrade den förra meningen, att dagsljuset är ganska så jävla fantastiskt. Men skulle det verkligen skada vädergudarna att slänga in lite solsken i paketet? Det är ju knappast som att Sverige är bortskämt med sol annars. 

Anyways, tillbaka till jobbet. Där har jag just nu en ändlös-grej på gång med min inbox. Den går ut på att jag svarar på omkring 20 mejl i timmen och ändå aldrig kommer ned under siffran 25 på olästa mejl. Vilket såklart innebär att dagarna för den mesta delen spenderas med att svara på diverse förfrågningar och försök att avkoda exakt vad som är inkluderat i de traditionella Skotska kilt-accessoarerna (detta för ett event i Edinburgh och inte för en oförklarlig fetish! Fast man blir ju nyfiken vad en sådan fetish skulle innebära… Eller är det bara jag?). Hur som helst, i fredags gick ytterligare en kollega på semester så någonstans under eftermiddagen sprang jag bort och hämtade med mig hennes stol som jag har spanat in. Om inget annat är den här stolen definitivt en av fördelarna med semestersäsongen. Medan kontoret är ruskigt tyst och arbetsgänget turas om att åka på resor till Italien, Visby och Kroatien, finns jag kvar på kontoret med en fantastisk utsikt över en park dit alla går för att förbättra solbrännan. Tja, jag får iallafall veta om det är varmt eller kallt ute. Yep, jag är en sån där äckligt positiv person som man hatar. 

 
En anglais:  

Don’t even ask what happened last week. Honestly, I can barely remember what I did yesterday. It was when a co-worker asked me how last night was, and I had to stop to think because to be frank I had no freaking idea what day it was yesterday, that I became aware of my sudden lack of short term memory. 

Needless to say that the past week was a fuzzy haze of work, work and a ridiculously small amount of sunshine. The perks of Swedish summer right? I have to say though that the light is pretty amazing. But it wouldn’t hurt the whether gods to throw in some sunshine in to the package, would it? 

Back to work. Well I have this never-ending story going on with my inbox and the days are mostly spent sitting at my desk typing away, answering requests and trying to decipher exactly what the traditional Scottish kilt accessories are (just to be clear its for an event in Edinburgh and not for an inexplicable fetish! Or is it…). On Friday yet another colleague went on vacation and so I made a pit stop by her desk and took (read: borrowed) her chair that I have been eyeing. 

If nothing else this is definitely one of the perks of vacation season being in play. And while the office is freakishly quiet and the crew are taking turns going on trips to Italy, I am at the office, with a lovely view of this park that everyone use to improve their tan. At least I can tell if it’s warm or cold outside. Yes, I am one of those disgustingly positive people you hate. 

 

 

Coordinator - Delegates - Edinburgh - Event planning - Events - MCI - MCI Nordics - Mail - Summer - Vacation
4
Frida G Svensson

nu blev jag sjukt nyfiken på vad du jobbar med! =)

Svar: Jag jobbar som delegat och hotell koordinator på ett eventföretag. :)
Sara Sharifpour

Frida G Svensson

spännande jobb! <3

Svar: Ja men super roligt är det :)
Sara Sharifpour

Meg

Känner igen mig i det mesta, sommaren här på Irland är inget att hänga i julgran och alla mina kollegor drar iväg på solsemester medan en annan har Sverige att se fram emot om 2 veckor.... men semester som semester :)

Svar: När jag har hört det. Ja men verkligen. Man får hoppas att Sverige får ett ordentligt släng av sommarväder snart! ;)
Sara Sharifpour

Anita

Haha sommaren i år är då inget vidare tyvärr.... Sommaren kommer liksom aldrig igång tycker jag! :(

Svar: Näe den har varit ovanligt seg. Men hoppas fortfarande på en ordentlig släng i juli/augusti!
Sara Sharifpour