loosing yourself with Andrew Zimmern

En av de bästa sakerna med att gräva sig ned i arbete (eller studier) är hur mycket mer man njuter av de lugna stunderna.


För mig kännetecknas dessa lugna stunder av en timme (eller tre) framför Travel Channel. Förutom att tittandet triggar igång lusten att vilja resa bort får man den perfekta möjligheten att drömma sig bort när det inte finns någon resa på agendan. 

Men just nu är det fredag och som resultatet av en extremt sista minuten resa befinner jag mig hemma hos mina föräldrar. Det är inte ofta man kan känna den där lusten att vilja åka någonstans och faktiskt ha möjligheten att åka. Antingen kommer livet i vägen eller så är avståndet helt enkelt enkelt lite väl stort. Eftersom jag planerar att flytta från Sverige i framtiden passar jag på att njuta medan jag kan. 

Så när jag låg i sängen och hade en ”åh vad skönt det vore att vara hemma”-stund kände jag ”äh, varför inte?” 

Femton minuter senare stod jag i busskuren, några steg bort från min port, och väntade på bussen till T-centralen och tåget som skulle köra mig hem. 

Fredag till trots har jag, i väntan på ett jobb, ställt upp utelivet på hyllan. Och när jag sitter här med sällskap av en av mina absoluta favorit tv-personligheter Andrew Zimmern, i väntan på att husjakten ska börja i House hunters International - känns det ändå helt okej. 

Med det önskar jag er en fantastisk fredag! 

 

English: 

One of the best parts of losing yourself in work (or studies) is how much more you enjoy the time away from it. For me these moments of calm often include one (or three) hour(s) infront of Travel Channel. Besides setting off the urge to immediately book your next trip, it gives you the perfect opportunity to dream yourself away. 


Never as valuable as when your travel itinerary is non-existent. 

But right now it’s Friday. And as a result of an extremely last minute trip, I am currently enjoying the spaciousness of my parents house. It’s not that often you feel the urge to go somewhere at a time when you can actually do it. Either life get’s in the way or the distance is simply too far for an unplanned visit. So as I am planning to leave Sweden sometime in the future, I’m enjoying this ridiculously short travel home, while I can. 

So as I was lying on my bed, in my pyjamas I suddenly had this ”oh, how great to be at home”-moment and felt like ”why not?” 

Fifteen minutes later I was at the bus stop waiting to catch the bus to the train station. 

Here I sit in the company of one of my absolute favorite television personalities Andrew Zimmern, waiting for the house hunt to begin in House hunters International. Despite it being Friday I have, while waiting to land a job, put my social life up on a shelf.

And you know what, it's not too shabby. 

With that I wish you all a wonderful Friday! 

 
Andrew Zimmern - Friday - Gävle - House hunters international - Sista minuten - Stockholm - T-centralen - Travel Channel - lifestyle - resa