throwback Tuesday

Throwback to that time when I wrote my studentblog at the student magazine Gaudeamus and lived about three minutes from my best friend. 

 

När vi sitter på Arlanda

BLOGG Vi är sjukt olika egentligen. Hon är morgonmänniska och jag, tja, är verkligen inte det. Jag kan aldrig somna framför teven och det händer att hon gör det. Jag älskar ägg till frukost och hon hatar ägg.

Sedan är vi väldigt lika också. Såklart. Vilket är varför vi är bästisar. Även om vi båda tycker att det är skönt att vara själva ibland, så är vi obotligt sällskapssjuka också.

Och så är vi väldigt:

”gör du nåt nu?”

”Näe, du?”

”Nope! Vill du göra nåt?” 

”Ja, ses om tio?”

”Blir super.”

Vad är ordet jag letar efter, jo, spontana. Vi är spontana. Så det har sina fördelar med att ha henne knappt tre minuter bort. För när hon berättar att hon sitter ute under den varma solen, och jag redan har kokat upp kaffe här hemma, då tar det inte särskilt lång tid att hälla över kaffet i en termos, hoppa i mina ballerina skor och ta en kort promenad till gräsplätten där hon sitter. Med varsin bok i handen varvade vi läsandet med att drömma om dagen då vi sitter på Arlanda, med en kaffe (eller vin beroende på tiden) på väg mot en av de resor som vi planerar.

Det var söndagen. Efter en promenad i det sommardoftande vädret njuter jag av solnedgången från mitt rum. Vissa söndagar är ju bara så… <3

Gaudeamus - Stockholms studentkår - Stockholms universitet - blogg - journalist - livsstil - läsa - student - studentliv - söndagar - vänner