Christmas in July

När jag sitter här och bläddrar igenom min kalender, som jag för övrigt avgudar (!), inser jag hur få veckor det är kvar innan julafton. Jag vet, november har bara hunnit börja och jag vet att det är många som tycker att det är alldeles förfärligt att ens börja tänka på julen innan samma månad. Jag är dock inte en av de personerna och vem som helst skulle utan svårigheter finna mig spela julfavoriterna redan i september. Eller juli för den delen… 

Så ja, det är över en månad kvar. Men när veckorna i kalendern är nedkluddrade med saker att göra går tiden fort. 

Jag försöker konstant att begränsa antalet fika-träffar varje vecka med förhoppningen att få mer gjort i andra områden. Som att skriva, träna, den välbehövliga ensamtiden (oftast med en bok) och alla spontana saker som dyker upp. Den kommande veckan har jag lyckats att begränsa dem till tre. Först väntar en fika med en gammal universitets föreningskompis (läs: party-vän) som jag sprungit på några få gånger sedan de långa nätterna på bardisken. Hrm, jag menar jobbandes bakom bardisken… På onsdag är det dags för det andra mötet med min mentor och slutligen på lördag är det en efterlängtad utekväll med i stort sett alla tjejerna på jobbet. Och det var allt! Sedan blir det de vanliga turerna till gymmet, försök att få in några skrivar-sessioner innan läggdags och så ja, jobb. Den här veckan öppnar registreringen för en av kongresserna jag jobbar med.

I samma veva kickar MCI av sin närvaro i sociala medier med en planeringsmöte och så är det en deadline för Danmark-kontoret. 

Det kanske är en bra grej att runda av veckan med en natt på dansgolvet?

 
 
English: 

As I am sitting an flipping through my calendar, which I absolutely love by the way (!), it is scary how few weeks are left until Christmas. I know, it’s only November and I know lot of people almost consider it a sin to start thinking about Christmas before the D-month. I am however not one of those people - you could easily see me playing Mariah Carey’s All I want for Christmas in September. 

But when the weeks up to the most wonderful time of the year is filled up, time goes fast. 

I am constantly trying to limit the number of coffee dates and meet-up with friends each week, in hopes of getting more done in other areas of my life. Like writing, exercising, the well needed alone-time of just relaxing (usually with a book) and spontaneous stuff that come up. 

This upcoming week I managed to narrow it down to 3. First off is a Coffee with an old university (party) buddy who I have only run into a few times since those long nights dancing on the bar. Hrm, I mean working behind the bar… Then on Wednesday is the second meeting with my mentor and finally on Saturday a night out with just about all the girls at work. 

And that’s it. Then I am just going to make the usual trips to the gym, try to fit in some writing before bedtime and yeah, work. This week we are opening the registration for the congress I am working on which means Monday and Tuesday will be busy.  

Then MCI is kicking off it’s social media presence with a planning meeting tomorrow. Oh, and of course I have a deadline for the Denmark office-project. 

Perhaps finishing the week off with a round on the dance floor is a good thing?

 

Christmas - Event planning - Events - Lifestyle - MCI - Mariah Carey - Monday - Social calendar - Stockholm - Work