Hej 2018

Hej 2018! 

Igår var årets första dag tillbaka i min verklighet i Stockholm och onsdag 2018 började med ett möte med en otroligt inspirerande och dessutom sjukt trevlig bloggare. 

Tror att mina sju nyårsmål precis fick sällskap av en åttonde: Att styra upp möten med fler inspirerande människor. 

Trots att jag verkligen inte var på topp efter gårdagens sena en tågresa och efter en lång arbetsdag, så var det riktigt kul att träffa henne! Och ja, jag blev lite starstruck. På riktigt. Så himla häftigt att träffa någon vars blogg man har läst och vars livsfilosofi och positiva inställning till livet man bara älskar. Om du inte gjort det så är det ett hett tips att sikta på! 

Sedan det förra blogginlägget skrevs (på Starbucks centralstationen innan tåget hem) har jag låtit datoranvändningen sjunka till en absolut minimum. 

Fredagen innan julafton avslutades med en ljuvlig bubbel-kväll deluxe med mina systrar som hade fixat precis allt inför julen. Hela ledigheten har gått åt att bara andas och de lugna stunderna av välbehövlig vila har varvats med mysiga stunder med gamla vänner och släkt. 

Det var den första ledigheten som varade längre än en vecka räknat sedan jag började nya jobbet i maj, inte för att jag klagar, jag älskar ju att jobba med event och det känns som att jag i princip har lärt mig något nytt varje dag sedan våren. Stört kul, men - jag behövde semester. Vilket är varför jag envist sagt nej till överdrivet aktiva aktiviteter och siktat på att spara varje uns av min energi. Något som visserligen gick lite sådär när vi åkte till Uddevalla för att fira in det nya året med släkten. Även om det var underbart att träffa mormor och alla kusinerna som bara växte upp över natten. 

Det var första nyåret på väldigt länge som jag, mina systrar och föräldrar var tillsammans och med bästa lilla systersonen, flygplanet. 

Aja, så den välarbetade listan på blogginlägg på året som har gått som skulle skrivas under mellandagarna får istället skrivas de kommande veckorna. 

Torsdagsmorgonen började med en frukostdejt tillsammans med en av de sötaste tjejerna jag vet (läs: flummigaste) som, och jag skämtar inte, inte ens tittar för att se om det kommer några bilar innan hon kliver ut på gatan. Det är ett under att hon lever.  

Med en halvdag imorgon känns den första veckan åter efter julen alldeles perfekt lång och jag ser fram emot att sätta mig och läsa klart första Lucy Dillon boken i helgen. 

 

English: 

Howdy 2018! 

Yesterday was the first day of this year spent back in reality. And 2018 was kick-started with a meeting with one of those incredibly inspiring, not to mention nicest bloggers ever. 

I think that my 7 new years goal just got company of an eighth: To arrange meetings with more inspiring people. 

Though I was still tired verging on exhausted after that ill-planned train ride home late the night before and a long day at work, it was so much fun to meet her. I have to confess that I was a bit starstruck meeting the girl who’s blog I have been reading and loving because I just love her life philosophy and positive vibe.  

Since the last post was written (at Starbucks Centralstation before taking the train home) I have let my computer rest. 

Friday before Christmas Eve I spent with my two lovely sisters who had, in waiting for me to come, prepared everything for Christmas. How I love them! The two past weeks I have spent just breathing and those lovely moments of well-needed rest have been spiced up with dinners with old high school friends and then drinking tea in my pyjamas with my family. 

It was the first vacation longer than one week since I started work in May, not that I complain, I love working with events and have practically learned something new everyday since spring. But - I needed that time off. 

Once Christmas had come and gone, we made a roadtrip to spend New Years in the small city of Uddevalla by the West Coast. The weekend was spent with my grandmother and all those cousins who all grew up over night. 

Oh well, so that’s what happened and so the list of posts I had planned to write and post will be put up these upcoming weeks. Not that there are lacking of things to write about - it is after all the big month that ends with a birthday. On the 31st I turn 30 and leave my twenties behind. So unreal. 

Not to get too sentimental. This Thursday morning started with a breakfast date with one of the sweetest girls I know (read: weirdest) who, I joke you not, does not even look if any cars are coming racing before she steps out in the street. It’s seriously a wonder that she is still alive.

The first work-week of the year ends with a half day tomorrow which coincidently leaves time to sit somewhere and finish my first Lucy Dillon book.

 
 
Girls night with le sisters. 
 
 
2018 - Christmas - Event planner - Lucy Dillon - MCI - New Year - Power babes - Starbucks - Stockholm - Uddevalla - Work - inspiration